Из курса за обучение на мрежови техници. Теория на каръщината.

Приложение на законите на Мърфи в окабеляването.

 

  1. Колкото и високо да си опънал кабелите по стълбовете винаги може да мине достатъчно високо МПС че да ги скъса.
  2. Когато връзваш кабела на стълба и той лежи на най – безлюдната улица в града, минават поне три коли и един камион отгоре му.
  3. Перфектният ланаджия е с четири ръце, три крака и кука на корема, който му служат за да се качва на стълбата с всички възможни инструменти. Същия има възможността да носи тройна стълба на рамото, кашон с кабел под мишница, куфар с инструменти, куфар с бормашина, удължител за последната, поне един суич и същевременно ходи по улицата към офиса и говори по GSMа с шефа си, който му обяснява че няма възможност да дойде да го вземе с колата, защото има важна делова среща, а всички останали са заети. Обикновено колата е свободна, шефа е в офиса, а всички колеги са свободни когато техника се прибере в офиса с цялото оборудване от другия край на квартала.
  4. Когато техника се качва по стълба на покрива и пази максимална тишина или му иззвънява телефона, или куфара с инструменти се изсипва, или кашона с кабела се разпада (кога ще почнат да ги правят от КАЧЕСТВЕН КАРТОН)
  5. Във всеки един вход на блок на последния етаж живее дядо или баба, които по цял ден е вкъщи и професията му е да вдига скандали на желаещите да ходят по покрива.
  6. Обикновено единствения ключ от капандурата е в лицето от т.5.
  7. Лицето от т.5 прекарва свободното си време стоейки на шпионката на вратата.
  8. В 1/3 от всички капандури на покрива, капака е откачен от пантите, но е сложен отгоре така че да не му личи. При вдигане техника или трябва да е ловък като котка и силен като горила за да улови полетелия надолу капак, или да е невероятно бърз за да избяга веднага след това.
  9. Няма покрив който да не тече. Няма живущ на 8-ми етаж който да е спокоен от този факт и да не обвинява кабелните и интернет техници за това нещастие.
  10. Всеки техник качил се на покрива с триста мъки през гората, е забравил поне един инструмент или устройство в офиса.
  11. Ако са двама техници обикновено забравените неща са две и повече.
  12. Третия дошъл да донесе забравеното техник обикновено при качването си на покрива предизвиква невероятен скандал.
  13. Всеки втори клиент има алуминиева дограма.Всеки втори от тези клиенти е с изолация на стените. Всеки втори от тези с изолираните стени не е знаел че ще трябва кабела да влезе отвън.
  14. Всеки трети клиент е забравил че няма ланкарта. Всеки трети от тези клиенти е смятал че и модема върши работа.
  15. На всеки пети клиент най близкия до прозореца контакт е в другата стая. Естествено че удължителя е в офиса.
  16. Всеки осми клиент стъпква своето RJ на третия ден от прекарване на кабела.
  17. При вътрешна инсталация винаги кабелите в апартамента за интернет са вързани като за телефон.
  18. В апартаментите на хората от т.17 има поне седем разпределителни кутии до розетката при компютъра.
  19. Не, тези хора не са съгласни да им се прекара друг кабел външно.
  20. Колкото и да обичаш своя шеф, знай че не може да го впечатлиш с 10 вързани клиента за ден. Това за него означава просто че можеш да вържеш и 20 на ден ама те мързи.
  21. Всяка радиостанция има невероятното свойство да свършва своите батерии когато спешно ти трябва връзка с колегата.
  22. Обикновено в асансьорното няма работещ контакт където да включиш зарядно, адаптер или друг работещ предимно с електричество инструмент.
  23. Няма кутия която да не се наводнява – обратното е пропаганда на капитализма.
  24. Но въпреки това доста от суичовете имат свойството да работят потопени във дъждовна вода.
  25. Не е нужно да слушаш обясненията на шефа си че това се дължи на лака по платката, достатъчно е че знаеш че суичовете работят и мокри.

 

Основни принципи от теорията на каръщината.

 

Правило на липсващия стълб:

Ако на дадено място на една улица трябва да се направи отклонение и да се монтира кутия, то там стълбът липсва.

Следствие 1:

Навсякъде където стълбовете липсват, рано или късно възниква нужда от монтаж на кутия.

Следствие 2:

Когато стълбът не липсва, то:

      • Наведен е под ъгъл от 45 градуса;
      • Ако все пак го използвате, следващата седмица от "Енергото" идват и го сменят.

 

Принципи на оптиката:

      • Всяка оптика рано или късно се къса, но вашата – рано.
      • Всяка оптика се къса в петък към 17,30.
      • Когато се скъса преди този час, то аварийният екип не носи необходимите материали за ремонта.
      • Багеристите работят и в събота, и в неделя, така че оправената в събота на обяд оптика, се къса пак в неделя сутринта.
      • Багеристите никога не са виновни, те никога не са чували, че на терена, където работят има някакви комуникации.
      • Престоят поради скъсана оптика (в часове) е право пропорционален на броя клиенти и обратно пропорционален на парите в джоба ви, след като си платите GSM-а.

Допълнениe:

Веднага след като възстановят оптиката, спира тока за 2 часа или става земетресение в Алжир.

 

Принципи на ключовете:

      • Всички входове, в които живеят желаещи за свързване се заключват.
      • Звънците на тези входове никога не работят.
      • Ако случайно звънците работят, то:
        • няма табелки на тях;
        • има табелки, но е толкова късно, че не можете нищо да прочетете;
        • сбъркали сте входа.
      • Ключът от капака за покрива е:
        • само един и човекът, при когото стои е в провинцията;
        • даден на конкуренти и те не са го върнали;
        • в човек, който предпочита да ви гони с метална тръба по стълбите, отколкото да ви го даде;
        • в човек, който го дава на вашия клиент, но след това ви заключва на покрива и не ви отваря 2 часа (това важи само през зимата към 19 часа и само за блокове, на които катинарът е на външното прозорче).
      • Капакът за покрива винаги е отключен, когато си определите нова среща с клиента и той е осигурил ключ.
      • Никога няма на кого да върнете ключа, след като сте си свършили работата, ако го оставите на клиента, следващия път не ви го дават.

 

Принцип на късия кабел:

Кабелът, който току що сте пуснали на клиента винаги е с 2 или 3 метра по-дълъг от необходимото, независимо от това как и колко пъти сте го мерили и смятали.

Следствие 1:

Ако го отрежете, след два месеца клиентът си премества компютъра в другия край на стаята или в съседната стая.

Следствие 2:

В склада / офиса / багажника имате към 300 м кабел на по 2 – 3-метрови парчета.

 

Аксиома RJ-45:

Всяко произволно количество конектори свършва в делнични дни в 18 часа и в празнични по всяко време.

Следствие:

Последният конектор винаги е:

  • дефектен;
  • кримпва се лошо;
  • в джоба на другото ви яке.

Advertisements

Относно Tsvetelin Pavlov
... software engineer...

2 Responses to Из курса за обучение на мрежови техници. Теория на каръщината.

  1. Цветелин says:

    Вярваш или не, това ми го даде Евгени …
    Иначе ко става с тебе?!

  2. Buekliev says:

    Без коментар този писък на душата на всеки един който е окабелявал не може да мине.Към "Принцип на късия кабел" мога да добавя няколко забележителни факта от личния опит, например:- кабелът дълъг даже повече от допустимата по стандарти тължина никога не може да не бъде поне с 2 метра по-къс от необходимото- след свързване на 150 двойни розетки в огромна бетонна сграда към един шкаф винаги се оказва, че шкафът трябва да се примести с 50 сантиметра, което води до дърпане, стягане, упъване и други епитети характерни за кабел, който не стига.- в най-дългото трасе положено най-първо винаги има поне един неработещ чифт.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: