#include

 

…докато правех предния пост си помислих, че всъщност може би "Денят на програмиста" е момента, в който и на моето местенце трябва да започне да се говори за разработка на софтуер.. всъщност отдавна се каня да направя такава категория, но все забравям.. така че .. докато не съм забравил… 🙂

 

#include <experience>

Дето щото има блог на програмист, веб-дизайнер, разработчик, дейтабейз девелопър, софтуерен архитект и т.н. масово в тях "става на дума" за софтуер, неговата разработка и разни капанчета, бъгчета и сбъркани ситуации по време на тази разработка, финтове, висш пилотаж (в софтуера), фукане и обикновенна демонстрация на мноооогооо гооолеми познания.. Разбира се, има и много чудесни хора, които просто са решили да предадат знанията си, или да помогнат на хора като тях, изпаднали в същата беда… Аз не исках да имам подобно нещо в спейса си – тъй като не съм някакво чудо на природата или пък на модерния софтуер (все още 😉 ) щеше да излезе като обикновенна демонстрация на знания и фукане..  Но пък наскоро (след като решението на един проблем ми излезе… как се казва.. през… ъъ … "носа") реших, че по един или друг начин трябва да споделям опита си.. Първо, защото не съм егоист – хората (изброени по-горе) споделят, помагат, без дори да знаят, че са ми помогнали.. длъжен съм да продължа веригата и да предам нататък.. Второ, защото и на мен ми трябват свежи ориентирани кадърни кадри (:-) и ако всеки си стиска наученото за себе си – такива няма да се появят лесно…

Тъй като обаче, мразя да попадам в шаблони няма да си правя труда да обяснявам какво е туй еди-кой-си език, как се пише еди-какво-си в еди-коя-си среда, как се прави еди-какво-си с еди коя си платформа .. затова има сайтове като The Code Project или като блоговете за който стана дума по-горе.. Въпреки това е чудесно да споделиш опит, когато става дума точно за капаните и бъговете, които ти изкарват нервите на плитки, съсипват план-графиците на проектите, карат шефовете да оплешивявят и действат като разхлабително на банковата сметка на разработчика… Затова ще се старая да отделям фукането от ценната помощ.. … е .. то … всъщност.. критерия за това май-май е дали решението на проблема е дошло от друг блог или съм го открил сам.. и може би дали го има преведено на български – защото да, изненадващо е, но има голяяяма част от кандиадат-кадрите, който хич не могат да се оправят с английския (да кажем) и езика (изненадващо) ги спира от намиране на решение на проблемите им, което пък е спирачка за развитието им…

Още една важна част е и избора, който прави един разработчик през етапите на развитието си – на много малко места се говори за това и ми се ще да успея да спомена нещо и за това, защото .. колкото и да си добър, колкото и по-голям професионалист да ставаш в една област, избора, който си направил в самото начало може да те затрие по нататък…

Та! … казано с няколко думи.. категорията се казва "#include <experience>", има я в списъка на категории в дясно, има си RSS към нея.. и в нея ще си говорим за професионални неща.. Enjoy!

Относно Tsvetelin Pavlov
... software engineer...

Вашият коментар

