Йерархията в IT сектора или защо ме боли отзад

Днес, докато си извършвах нормаланта web-хигиена, сърфирайки из местенцата, които ежеднвено посещавам, попаднах някакси ей тук, от където най-важното беше това:

it_stairs

Знам, че картинката е стара… менкала се е из кю-то още през юли тая година, но ме накара да се усмихна, а и заслужава да се кипри и в моето местенце… 🙂 … По-важното, обаче е друго – много хора напоследък ме питат (от има-няма 6 месеца) "какво правиш бе момче, много работиш, прекаляваш", та сметнах, че това е подходящ случай да ‘зема да обясня нагледно как седят нещата…. Та, … обяснявам:

В света, където работя (разбирайте матрицата), всеки си има работа (представете си, нали!). На картинката горе по подходящ и общодостъпен начин е нарисувано какви длъжности, роли, или както там искайте го наричайте, има в една нормална IT фирма. Само, че …. при нас, някак си, …, нещата са мааааааалкоооооо по-инак, и я за пестене на средства, я защото просто няма средства, няколко от ролите се изпълняват от един човек… В този ред на мисли, на мене ми се налага (особенно през последните 6 месеца) да бъда системен аналитик, архитект, team leader, водещ разработчик, обикновен разработчик, че и мениджър от време на време (което признавам – хич не ми се отдава)… Като погледнах картинката, съвсем инстинктивно реших да намеря себе си… 🙂 И ха! – ирония – излиза, че това което аз правя е най-прецаканото от всички останали възможни длъжности… А за заплащането – … … … … … … Не знам, може да съм садистичен мазохист – рецидивист, който обича да гледа хората как се гаврят с него… А може просто да съм по-тъп от колкото си мисля че съм… Ама… Факт! Най-ми хареса картинката на team leader-а… А си мислех, че се развивам като се захващам с това… 🙂 Мдааа… Всъщност, ако трябва да гледам от хубавата страна – намерих обяснение на повечето от глождещите ме въпроси – защо ме боли гърба, защо ме болят ръцате, защо ме боли г*за и т.н.

… Хм … Май трябва да се преквалифицирам и да стана дизайнер …

Относно Tsvetelin Pavlov
... software engineer...

Вашият коментар

