If you give up, they give up.

Кампаниите умарят. И умират. Носителят на идеята се изтърква и рекламното послание спира да въздейства. Затова (примерно) кока-кола имат по една-две нови реклами годишно.

В комерсиалният свят е лесно – и посланието, и носителят му могат да бъдат сменени – целта на рекламата е да продаде продукт. Когато става дума за спасяване на света, обаче, посланието не може просто да се изхвърли и да се сложи ново на негово място. Затова, кампаниите за “спасение” уморяват много по-бързо, в резултат на което ни е много по-гот да гледаме как ни убеждават да си купим диетична кола, тунквана вафла с расти и да им направим застраховка срещу изяждане от трети лица, от колкото да обърнем внимание на некомерсиалното и далеч по-смислено послание да спасим света. Ако се позамислите малко,  ще откриете, (или че не можете… да мислите… (-: или) че сте много по-навити да си купите хипнотизиращо кисело мляко, отколкото… Отколкото да угасите крушката в коридора, когато няма никой там или да спирате течащата вода, докато си миете зъбите. И това при положение, че вторите две ще ви спестят пари, долу-горе толкова, колкото сте готови да дадете за йогурта. Мда, заради посланието, което може да бъде сменено… и не уморява…

Долният спот ме впечатли, …истински. Защото е различен, но носи същото послание. А и защото не е поредния клип пропагандиращ спасението на човечеството или собствените ни наследници…

http://i47.vbox7.com/player/ext.swf?vid=76761602

В този ред на мисли – в комунистическия речник на бабите и дядовците ни модерното словосъчетание “екологична култура” всъщност е заменено от далеч не толкова модерното “икономия”. Въпреки, че са продиктувани от различни стимули и двете водят до едно и също – живот извън парника… Тинк абаут ит, би икономик… 🙂

източник

Advertisements

Относно Tsvetelin Pavlov
... software engineer...

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: